Hasznos tippek a sikeres időmenedzsmenthez

Biztosan veled is előfordult már, hogy végtelen teendőd volt, nem tudtad melyikbe kezdj először bele, hiszen mindegyiket ugyanolyan fontosnak tartottad. A feladatok halogatása a legrosszabb dolog, amit csinálhatsz, hiszen csak egyre több megoldatlan teendőd lesz.

A megoldás a megfelelő időbeosztásban rejlik, hiszen néhány egyszerű szabály betartásával sokkal gyorsabban és hatékonyabban végezhetjük el feladatainkat.



Az első és legfontosabb, hogy próbáljuk megtalálni az egyensúlyt a munkánk és a szabadidőnk között. Természetesen mindenkinek vannak kötelező feladatai, azonban fontos határokat húzni, hiszen ha nem tartjuk be a szükséges pihenőt a munkánk után, az eredményeink minőségére fog menni az élet minden területén. Egy nagyon fontos szabály, hogy minden reggel készítsünk egy listát, hogy aznapra mi a teendőnk, amit feltétlenül meg kell csinálnunk. Nagyon nagy örömet fog okozni, amikor a nap végén minden feladat ki van húzva a listánkról és elégedetten tudjuk élvezni a nap hátralevő részét. Személy szerint én mindig ezt a módszert alkalmazom a munkámnál és az otthoni feladataimnál egyaránt, így sosem marad ki semmilyen fontos teendőm.

A másik két dolog, ami minden ember életében nagyon fontos az nem más, mint az egészséges étkezés és az elegendő alvás.

Kialvatlanul, stresszesen nem tudunk rendesen koncentrálni a feladatainkra. Sok ember úgy gondolja, hogy alvás helyett is tud dolgozni, pár órát nyerve ezzel a napjához.  Ez egy nagyon ártalmas módszer, hiszen mindenkinek szüksége van elegendő alvásra, ahhoz, hogy mind a testünk mind az agyunk normálisan tudjon működni. Sokszor testünk jelzi, ha pihenésre van szüksége, ilyenkor nagyon fontos, hogy ezt be is tartsuk. A televízió nézés serkentőleg hat az agyunkra, így nagyon fontos, hogy közvetlen lefekvés előtt ne nézzünk semmilyet filmet vagy sorozatot.

Fontos, hogy napközben is be iktass 5-10 perc pihenőt óránként, amikor átmozgatod a végtagjaidat, iszol egy pohár vizet és kicsit elvonatkoztatsz a munkádtól.

Egy másik fontos dolog, hogy mindig egy adott feladatra koncentrálj. Próbáld meg kiiktatni az összes zavaró tényezőt magad körül, hiszen ezek mind téged hátráltatnak. A telefonodon állítsd be a “ne zavarj üzemmódot”, próbálj meg a beérkező leveleidre nem azonnal válaszolni és a böngésződön zárd be a többi nem szükséges weboldalt. Csak arra koncentrálj, amit valóban a feladatod. Ha folyamatosan hozzányúlsz a telefonodhoz, nem is veszed észre, de rengeteg időt veszítesz el.



Amikor vége a munkaidődnek, legyél a családoddal, barátaiddal és foglalkozz minden olyan tevékenységgel, ami feltölt energiával és boldoggá tesz. Mint már említettem, az eredményes munkavégzés összekapcsolahtó a tudatos, egészséges életmóddal.

A sportolás és az egészséges táplálkozás ugyanolyan fontos minden embernek, mint az elegendő, minőségi alvás. A sport fokozza az energia szintünket és segít a koncentrációban is. Akármennyire fáradt vagy a nap végén egy óra sportolás hihetetlen sok mindenben tud segíteni és sokkal jobban fogsz tudni aludni is. Mindenki más időszakban a legatkívabb, ilyenkor érdemes ezeket az órákat kihasználni, hiszen akár kétszer hatékonyabban is tudjuk végezni a feladatainkat.

Személy szerint mindig tudom nagyjából, hogy egy feladat, amit meg fogok oldani aznap, körülbelül mennyi időt vesz igénybe és próbálok mindig figyelni, hogy ne töltsek feleslegesen egy feladattal több órát, mint amennyit kéne.

Mindenkinek ki kell próbálnia több módszert, hogy tudja mi a praktikusabb neki.