Miről írjak blogot, ha webáruházam van?
A legtöbb cégnél a blogolás a kényszerből csinált feladatok közé tartozik, nagyon ritka az, ahol van erre lelkes és hozzáértő munkatárs. A legtöbb esetben az üzleti blog szemmel láthatóan viszi a pénzt, az eredménye pedig nem egyértelmű.
A webshopoknál sok esetben a blog tartalma fogja az eladás felé billenteni a mérleg nyelvét.
Vajon mit lehet tenni egy céges marketingesnek, hogy megtalálja azt, amire “ráharap” a közönség?
Ha a céges blog tartalma nem teljesít, annak általában nagyon jó oka van.
Blogírás során sokan megérzésből dolgoznak, a tartalom feltételezések alapján, szilárd adatok, vevői elemzések nélkül jön létre. Az a lényeg, hogy bármi feltételezése is van, meg kell találnia azt, hogy ezt igaz-e vagy sem? - ezért kell adatokat, ötleteket szereznie.
De honnan tudom, hogy miről írjak, hogy jó-e az ötletem? Vagy ami még gyakoribb, honnan vegyek alapból ötleteket a céges blog tartalmához?
Ha felmerül egy ötlet, azt érdemes megírni, akkor ne agyalja túl, ne kombináljon, csak álljon neki a cikknek. Majd a piac eldönti, hogy kell-e nekik, vagy sem. Saját példámon mondom, volt olyan cikk, amely két évig szinte alig vonzott olvasót. Aztán egyszer csak megugrott a látogatottság. Divatba jött a téma, egy népszerű véleményvezér, vagy olvasott oldal behivatkozta és máris kész volt a nagy ugrás. Ez persze néha szerencsejáték kérdése is. A legfontosabb, hogy menj elébe annak, amit szeretnél.
Talán azt hitted , hogy tudod, mi kell a piacnak, mit akar olvasni, hallani…
Mindenki önmagából indul ki, a saját szemüvegén át nézi a világot.
A helyzet az, hogy a legjobb blogok, tartalmi stratégiák a tényleges vásárlói igényekre, vágyakra és fájdalompontokra épülnek .Nem csak egy szeszélyes ötlet alapján írják, amelyről valaki azt gondolta, hogy biztos elég lesz.
Éppen ezért elengedhetetlen, hogy mélyen belelássunk az ügyfeleink fejébe.
Hogyan lehet megtudni, blog készítés közben, vajon mit akarnak igazán az ügyfelek olvasni?
A legjobb kiindulópont az implicit és explicit adatgyűjtés.
Ez azt jelenti, hogy meg kell hallgatni az ügyfeleket, de észrevétlen, finom indirekt módon.
1. Információk gyűjtése a bloghoz a közönség magatartásából.
Jelentkezzen be a Google Analytics szolgáltatásba. Kattintson a legnépszerűbb bejegyzéseire, és szűrje őket egy bizonyos időkeret szerint
Jegyezze fel melyik cikke mit teljesített, esetleg hasonlítsa össze valamely elmúlt időszakkal.
2. Használja az ügyfelek által használt szavakat
Akkor érzik otthonosan magukat az olvasói, ha értik és közel is áll hozzájuk a stílus. Kerülje a szakszavakat, beszéljen egyszerűen, jól tagoltan. Mindenképp kerülje a hivatali nyelvet, a bürökrácia nyakatekert mondatait. Emberi hangon szóljon. Használjon képeket, magyarázatokat.
Utánozza az ügyfelek által a valós kommunikációban használt nyelvet, így biztos lehet benne, hogy olyan szavakat használ, amelyeket felismernek és amelyekre reagálni is fognak.
Az ügyfélszolgálat a blogírás aranybányája
Mutatok egy zseniálisan egyszerű módszert, ami egyszerűvé teszi a munkát és egyben a blog készítéshez is remek ötleteket ad. Keresse ki az ügyfélszolgálati e-mailjeit azokra a kifejezésekre, amelyekben az ügyfelek az Ön termékének vagy iparának leírására használnak szavakat.
Figyelje a közösségi média hozzászólásokat, esetleg blog kommenteket, fórumokat, hogy megtudja, hogyan hivatkoznak az ügyfelek a releváns fájdalomra és megoldásokra
Tegyen fel nyílt végű kérdőívet, és utánozza az ügyfelek által használt kifejezéseket
Figyelje meg az ügyfél által feltett kérdéseket, hogy milyen problémákkal szembesülnek, és pontosan mi az, amire segítségre van szükségük. Lehet, hogy ami a cégnek egyértelmű, az a kívülállók számára nem az: ha megírja, annak mindenki örül. Így tükrözheti a nyelvüket, és vonzóvá, informatívvá teszi a céges blogot.
Ha nincs külön ügyfélszolgálata, mert mondjuk túl kicsi cége van, akkor a bejövő telefonokra, emailekre figyeljen, de az sem rossz gondolat, ha elbeszélget mondjuk az eladókkal, vagy azokkal, akik közvetlen kontaktusban állnak az ügyfelekkel. Legyen füle meghallani, mit akarnak a vevők, az ügyfelek. Egy félórás beszélgetésből akár több havi blogtéma is kihozható.