Ford Tourneo Active - Terepre fel!

Az előjelek már láthatók voltak, ezért lehetett sejteni, hogy a Ford meglépi a kisebb áruszállítójának a terepesítését is.
Ford Tourneo Active - Terepre fel!

Az előjelek már láthatók voltak, ezért lehetett sejteni, hogy a Ford meglépi a kisebb áruszállítójának a terepesítését is. Megérkeztek a kereskedésekbe a Tourneo és a Transit Connect Active változatai.

Jó ideje megállíthatatlan a szabadidő-autók térhódítása. Ezért – kis túlzással – a vásárlók minden terepesnek látszó autót megvesznek, mert az divatos és jobban néz ki, mint a hagyományos társaik. A kék ovál - a szabadidő-autó választékának gyors frissítése mellett - kihozta a Fiesta és a Focus enyhén terepesített, Active kiviteleit. Ezt tetézte a nyáron megérkezett Transit Active, amivel a haszonjármű személy és áruszállító kiviteleit varázsolta terepképesebbé.

Szerencsére az előbb említett beavatkozások nem csak a külsőre fókuszáltak, hanem az autót felkészítették a ”terepezésre” is. Az idézőjel nem véletlen, mert az aktív kiviteleknél nem arról szól a történet, mint az újjászülető Broncónál.

A valódi terepképességeket rejtő legendás amerikai terepjáró kiviteleinél ténylegesen lehet térdig érő sárban és durva köves talajon mászkálni. Mert a dögösen kinéző kocsi két változata direkt ilyen igénybevételekre lett tervezve.

Az Active változatoknál a kör szűkebb, murvás, kijárt keréknyomú bakhátas utak és más enyhébb terepek leküzdése a fő cél. Ehhez a hardver is adott, ugyanis hátul 9, elöl pedig 24 milliméterrel emelték meg az autókat. A lökhárítóba integrált műanyag védőelem mutatja férfiasabbnak a járművet, a védelem szerencsére alul is folytatódik.

Ahogy a nagyobb testvérnél, a Ford itt is együttműködik a Quaife-val. Ez az angol cég részlegesen önzáró differenciálokat is gyárt. Az együttműködés gyümölcsét a Fiesta ST-nél már meg lehetett ízlelni, de a modellpalettában megtalálható a Focus ST is, ahol a Fiestához hasonló technikát vonultattak fel.

A részlegesen önzáró differenciálzárak (LSD), a haszonjárműveknél is szerepet kaptak, így várható volt, hogy a Transit után a Tourneo-hoz és a Transit Connect-hez is megérkezik a terepjárást segítő alkatrész.

Aki sáros és laza talajon nagy segítséget nyújtó eLSD-t szeretne az autójába, annak a 120 lóerős motorral szerelt dízelben kell gondolkodnia, a hatsebességes, kézi kapcsolású váltóval együtt. Aki a 110 lóerős 1,5-ös dízelt vagy a 8 sebességes automata váltós kivitelt rendeli, ahhoz nem kérheti az eLSD-t.

Az autók külsején és belsején egyébként jól mutatnak az Active felszereltséggel járó elemek. Ezek a sárvédő szélesítések, az autó oldalát, a külső tükör borítását védő műanyag elemek, belül pedig a jellegzetes mintázatú és sárga cérnával varrt, leszedhető, mosható üléshuzatok. A küszöböket is védik, hogy a bakancsos be- és kiszállás minél kevesebb sérülést okozzon a küszöb fényezésében.

Benedek Attila

Cikkünk a Ford alkatrész webáruház közreműködésével készült.

Kapcsolódó cikkek

Ezt kell tudnod, ha LED fényhidat vásárolsz

Ezt kell tudnod, ha LED fényhidat vásárolsz

Ha rendszeresen közlekedsz és kicsit is nyitott vagy az autók világára, akkor biztos, hogy Neked is feltűntek már, hogy mekkora népszerűségnek örvendenek a LED fényhidak.

EGR szelep hiba - Aminek a hallatán kiveri a hideg veríték

EGR szelep hiba - Aminek a hallatán kiveri a hideg veríték

Ha a szervizben közlik valakivel, hogy az autójában EGR szelepet kell cserélni vagy komplett EGR rendszert, akkor kemény pillanatok következnek. Ha nincsen félre rakva rá pénz, jó sok.

Apple Titan - minden, amit az Apple autóról tudni érdemes - a Kia lesz a partner!

Minden, amit az Apple autóról tudnia kell

A Tesla egy olyan jól ismert név, amely az elektromos autók közt az innováció szinonimájává vált.